Tvorba podstránek

Chcete vidět výsledky správného postupu? Projděte si moje reference.

Proplacení zálohyU nového zákazníka spolupráce vždy začíná zálohovou fakturou. Je to určité vyjádření důvěry a moje ochrana, že v polovině zákazník neřekne, že nemá zájem. Připomínkování od zákazníkaPřestože tuto mezifázi zmiňuji jen jednou, dochází k ní po celou dobu tvorby. Zákazník ví na čem pracuji a pravidelně dostává ukázky. Tím pádem ví co ode mě může očekávat a nedochází k nedorozuměním. Intenzivní kreativní fázePřechod mezi drátěným modelem k první reálné podobě je nejcitlivější částí celého procesu. Pokud tuto fázi odbudu nebo nedostanu dobrý nápad, zásadně to ovlivní výsledek. Protože detaily nemohou spravit špatný základ - takže se snažím ze všech sil, abych měl dostatek kreativních nápadů (a každý máme jiné techniky jak dostávat nápady) a měl dost času a nedělal ukvapená rozhodnutí (i když být pod tlakem čas od času neuškodí). Přípravy na zbytek prácePodstránky jsou jasně domluveny stejně jako zbytek zadání, ale z časové úspory se dělají až když je hlavní strana dokončená, protože ta zároveň definuje grafický styl, který následně přejímají podstránky. Přestože s nimi počítám, při práci je potřeba se vždy soustředit na jednu věc, udělat ji pořádně a teprve pak dodělávat zbytek.

5. Tvorba podstránek

Když je hlavní strana dokončená a mám jasně definovaný a zákazníkem schválený grafický styl, pouštím se do tvorby podstránek. Jejich počet se může výrazně lišit projekt od projektu - obecně zastávám názor, že je lepší mít co nejvíc významných (tedy takových, které se odlišují provedení, a ne jen obsahem) podstránek navržených designérem, protože se tak zachová jednotný styl. Pokud se totiž o něco podobného pokusí člověk webdesignu neznalý, výsledek obvykle nesnese srovnání s původními návrhy.

U e-shopů je tvorba tématických podstránek klíčových částí (detail produktu, proces objednávky, kategorie a řazení produktů) prakticky nutností a standardem, a jedná se stejně jako u tvorby hlavní strany o náročnou práci, zatímco u menších projektů jako firemních prezentací může jít jen o zpracování několika jednoduchých stránek, aby to mělo trochu lepší formu než prosté seřazení základních značek, což není nic těžkého.

Většinou je ale třeba z časových nebo finančních důvodů dělat aspoň nějaké kompromisy.

Po schválení poslední podstránky je hlavní projekt, tedy tvorba designu, ukončen. Posílají se zdrojové soubory, finální faktury, a nahazují se vějičky (zveřejnění nového designu je jako nalíčení návnady) na nové zákazníky. Ale spolupráce tím často nekončí, protože je třeba připravovat nový obsah a design čas od času přizpůsobit dalším požadavkům, protože web je proměnlivé médium a je třeba být připraven věci dál vylepšovat. S tím se musí každý tvůrce smířit - jeho práce může být nadčasová, ale v určité chvíli může přestat třeba jen malá část vyhovovat potřebám, a potom je třeba ji přizpůsobit. A kdo to udělá lépe, než původní autor.