Tvorba podstránek
Chcete vidět výsledky správného postupu? Projděte si moje reference.
5. Tvorba podstránek
Když je hlavní strana dokončená a mám jasně definovaný a zákazníkem schválený grafický styl, pouštím se do tvorby podstránek. Jejich počet se může výrazně lišit projekt od projektu - obecně zastávám názor, že je lepší mít co nejvíc významných (tedy takových, které se odlišují provedení, a ne jen obsahem) podstránek navržených designérem, protože se tak zachová jednotný styl. Pokud se totiž o něco podobného pokusí člověk webdesignu neznalý, výsledek obvykle nesnese srovnání s původními návrhy.
U e-shopů je tvorba tématických podstránek klíčových částí (detail produktu, proces objednávky, kategorie a řazení produktů) prakticky nutností a standardem, a jedná se stejně jako u tvorby hlavní strany o náročnou práci, zatímco u menších projektů jako firemních prezentací může jít jen o zpracování několika jednoduchých stránek, aby to mělo trochu lepší formu než prosté seřazení základních značek, což není nic těžkého.
Většinou je ale třeba z časových nebo finančních důvodů dělat aspoň nějaké kompromisy.
Po schválení poslední podstránky je hlavní projekt, tedy tvorba designu, ukončen. Posílají se zdrojové soubory, finální faktury, a nahazují se vějičky (zveřejnění nového designu je jako nalíčení návnady) na nové zákazníky. Ale spolupráce tím často nekončí, protože je třeba připravovat nový obsah a design čas od času přizpůsobit dalším požadavkům, protože web je proměnlivé médium a je třeba být připraven věci dál vylepšovat. S tím se musí každý tvůrce smířit - jeho práce může být nadčasová, ale v určité chvíli může přestat třeba jen malá část vyhovovat potřebám, a potom je třeba ji přizpůsobit. A kdo to udělá lépe, než původní autor.