Ladění a dokončování

Chcete vidět výsledky správného postupu? Projděte si moje reference.

Proplacení zálohyU nového zákazníka spolupráce vždy začíná zálohovou fakturou. Je to určité vyjádření důvěry a moje ochrana, že v polovině zákazník neřekne, že nemá zájem. Připomínkování od zákazníkaPřestože tuto mezifázi zmiňuji jen jednou, dochází k ní po celou dobu tvorby. Zákazník ví na čem pracuji a pravidelně dostává ukázky. Tím pádem ví co ode mě může očekávat a nedochází k nedorozuměním. Intenzivní kreativní fázePřechod mezi drátěným modelem k první reálné podobě je nejcitlivější částí celého procesu. Pokud tuto fázi odbudu nebo nedostanu dobrý nápad, zásadně to ovlivní výsledek. Protože detaily nemohou spravit špatný základ - takže se snažím ze všech sil, abych měl dostatek kreativních nápadů (a každý máme jiné techniky jak dostávat nápady) a měl dost času a nedělal ukvapená rozhodnutí (i když být pod tlakem čas od času neuškodí). Přípravy na zbytek prácePodstránky jsou jasně domluveny stejně jako zbytek zadání, ale z časové úspory se dělají až když je hlavní strana dokončená, protože ta zároveň definuje grafický styl, který následně přejímají podstránky. Přestože s nimi počítám, při práci je potřeba se vždy soustředit na jednu věc, udělat ji pořádně a teprve pak dodělávat zbytek.

4. Ladění a dokončování

Je podstatné, aby se zákazník přímo účastnil tvorby, pokud je to třeba - tedy ve většině případů jako zdroj informací, ochoten se mnou přemýšlet nad ideální podobou webu. Protože on sice není odborník na tvorbu webů, zato je ale odborník v oboru, na který se web zaměřuje.

Do každé fáze běžně spadá i domluva s klientem. U mě (téměř) vždy víte na čem pracuju a pravidelně vám ukazuji výsledky práce, abyste se k nim mohli vyjádřit. Nepracuji tak, že bych dostal zadání a o týden později odevzdal výsledek, protože to je velmi snadná cesta jak udělat něco úplně jiného. I s pravidelnými zákazníky, na které jsem zvyklý, musím tyto postupy dodržovat. Cokoliv jiného je hloupost a obvykle i hloupě končí. Kontrola zákazníka během celého procesu je nutností.

Design většinou začíná analýzou. Pokud se vytváří úplně nový projekt, obvykle nejsou dostupné žádné reálné údaje z nějakého měření nebo zkoumání uživatelů, takže je třeba zkoumat co se dá.

Sběr informací čítá instrukce od klienta a průzkum jiných webů z oboru, stejně tak weby co se klientovi líbí (to je velmi důležité, protože tak získám dobrou představu o tom co nedělat, abych nevytvářel něco co bude zamítnuto, protože se netrefím do vkusu).

Pokud jde o předělávku stávajícího projektu, je velmi důležité využít všech důležitých informací, které mi zákazník o něm může poskytnout.

Než se pustím do práce, probírám se zákazníkem budoucí podobu webu, grafický styl, barvy, rozmístění obsahu a další věci. Cílem je protnout naše představy - já musím mít dobré povědomí o tom, jak chce zákazník design vytvořit, a zároveň mu musím být schopen dobře popsat co mu dodám, aby věděl co dostane. Pokud se tato domluva zanedbá, může to vést k řadě nedorozumění. Záměrně neříkám že představy bývají naprosto jasné, protože téměř vždy dojde k nějakému (byť malému) odklonu od původního zadání, protože modelová situace a představy jsou vždy trochu jiné než reálná situace.